Radiohobby.nl

Hét forum over radiocommunicatie!
Het is nu 24 nov 2017 20:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 apr 2017 13:09 
Member

Hallo,

Ik heb afgelopen dinsdag de twee radio's (de Midland G10's) aangekocht en heb ze zojuist even uitgetest.

Ik woon namelijk vlak naast mijn ouders (het huis ernaast, dus nog geen 50m en niet zo veel muren ertussen) ik was met men moeder via de radio's aan het praten en ook even vlak tegenover ons in het park.

En de 'line of sight' tussen de antennes was in het park over waar ik woon ook niet meer dan 150m (en buiten een paar struiken en een muur of 2 zat er niet tussen).

Nu had ik een raar probleempje met de verbinding: er zat heel de tijd luid geruis (luider en stiller) op de verbinding... :/ en aan de obstakels kan het ook niet liggen want die waren er bijna niet...

Jullie enig idee wat er voor zorgt dat er zo veel geruis op de verbinding zit? Kunnen elkaar zo goed als niet verstaan... Echt veel en luid geruis :/

Bedankt voor het antwoord.

Piagzip

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 apr 2017 22:34 
Member

Batterijen wellicht die bijna leeg zijn?

Charles - PE2CH

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 apr 2017 23:08 
Member

Kan niet... Waren allebei bijna helemaal vol opgeladen. En de Midland G10's zijn semi-proffesionele
PMR 446 radio's dus...

Zou het misschien kunnen liggen aan een uitzonderlijk veel politie / brandweer radio verkeer in
de omgeving?? Dat dat dan de frequentie verstoord/overbelast ofzo? Of teveel Babyfoons in de buurt of dergelijke?

Want de afstand en in de line of sight waren bijna geen obstakels of muren tussen... En ik en men moeder waren toen in het park vlak tegenover waar we wonen maximaal 150 meter uit elkaar...

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?? Uitzonderlijk veel politie/brandweer/babyfoon radioverkeer die het eventueel zouden kunnen overbelasten of verstoren? Zelfs als we een meter of 50 (zonder obstakels tussen de antennes!) uit elkaar staan nog steeds luid geruis en veel storing... Kunnen elkaar nauwelijks verstaan :(

Graag een verduidelijkend antwoord aub. Zijn nieuwe PMR Portofoons dus... (dus 0,5 Watt zendvermogen).

Bedankt !

Grts Piagzip :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 15 apr 2017 19:50 
Member

Er is tegenwoordig veel electronica op de markt die ongewenste storing veroorzaakt.
Een paar voorbeelden hiervan zijn LED verlichting, homeplug apparatuur, etc.
Grote kans dat er storende electronica in de omgeving is.
De storingsbron kan wel tot minstens 300 a 400 meter in de omtrek hoorbaar zijn.
Hier is niets aan te doen, hoe duur de apparatuur ook wordt die je aanschaft.
De storingsbron is hiermee niet verdwenen. Het is ook niet frequentie afhankelijk.
Professionele gebruikers zullen op deze plek waarschijnlijk ook hiervan last hebben.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 25 apr 2017 11:04 
Member

Waarschijnlijk zit er iemand op dezelfde frequentie als jij. (en die hoor je niet ivm CTCSS)

probeer eens een andere kanaal

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]