Radiohobby.nl

Hét forum over radiocommunicatie!
Het is nu 21 okt 2019 15:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 aug 2006 20:11 
Member

5mm

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 aug 2006 20:26 
Member

Gert Jan schreef:
Ziet er leuk uit Gerard, maar komt er nu niet al te veel mechanische spanning op de porto te staan?
Normaal zat er een pikkie van een paar cm als antenne en nu hangt er een goede 18cm aan.

Gert Jan, Nope ten eerste is het vaste deel (bnc connector) niet veel groter als de originale antenne en vervolgens is de totale antenne lengte (berekend gemeten door Erwin) maar slechts een 11,5cm.
En door het gebruik van een binnenkern uit een stukje RG58U coax is de anteen flexable gelijk een rubberduck.

:wink:
Gerard

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 aug 2006 21:21 
Member

joeri_zwolle schreef:
Net even opzoek geweest bij de praxis maar nergens van die dopjes :(
Toch heb ik ze ooit ergens gekocht, zoek wel even verder :) moet er 4 hebben.

Ik heb dat opgelost met fietsventieldopjes, daarvoor hoefde ik niet naar de Praxis, een eindje fietsen naar de fietsenstalling van de dichtsbijzijnde studentenhuisvesting was genoeg ;).

Om de dopjes strak op het omhulsel te kunnen draaien heb ik over de antennedraad die kunststof antennekabel kern gewrongen, waardoor het geheel goed strak zit en het ventieldopje er stevig opgedraaid kan worden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 aug 2006 23:15 
Member

Remon schreef:
Dan rij ik morgen of vrijdag even langs de Formido hier in Vianen die ze heeft liggen. Ik hoef er niet op te verdienen, maar veel zal het niet kosten. (een envelopje met paar postzegels ook niet)

Bedankt voor het aanbod maar ik vind ze zelf wel :) er zit hier een gamma/praxis/karwei/formido en een doe land in de buurt :) moet er alleen even langs gaan.

En ik heb een 2.5 mm2 aardedraad gebruikt (mijn favorite ;) ) zonder rg58 of andere omhulsel, gewoon de blanke draad door het orginele antennedopje gedrukt.
Eigenlijk was het heel makkelijk antenne is een spoeltje daar druk je een stuk draad in en soldeert hem vast en knipt het resterende stukje antennespoel af. Maakt een gaatje in het orginele antenne omhulsel en druk daar de draad doorheen en je hebt weer een antenne.

Was van plan zo'n klein dopje met lijm op de tip te drukken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]