Radiohobby.nl

Hét forum over radiocommunicatie!
Het is nu 28 maart 2017 04:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 mei 2016 11:34 
Member

hey iedereen,

ik ben volledig nieuw in het wereldje van de radio/portofoon hobby maar heb een vraagje.

Voor een evenement dat ik organiseer huren we jaarlijks een 40tal kenwood pmr portofoons. Ik denk dat jullie het zich wel kunnen voorstellen wat er gebeurd wanneer 40 man, vele vrijwilligers die nooit eerder een portofoon gebruikten, tegelijk beginnen te praten. Een efficiënte communicatie is bij momenten vrijwel onmogelijk.

Daarom hebben we de laatste 2 edities gebruik gemaakt van verschillende kanalen voor verschillende groepen / functies. Bijvoorbeeld security op 1, bar/logistiek op 2, teamleaders op 3. Dit werkte goed maar uiteindelijk moest ik verschillende groepen steeds kunnen ontvangen dus liep ik met 2-3 portofoons rond.

Dit is natuurlijk niet echt handig. Naar het schijnt bestaan er portofoons die verschillende kanalen tegelijk kunnen ontvangen. Ik denk eraan zo een aan te kopen omdat we dergelijke portofoon niet kunnen huren bij onze sound/light bedrijf.

Kan iemand mij bevestigen dat dit mogelijk is en eventueel een merk/model aanraden. Mijn budget is maximum een 200€ indien dit mogelijk is.

Alvast bedankt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]