Radiohobby.nl

Hét forum over radiocommunicatie!
Het is nu 16 nov 2018 18:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 feb 2014 21:23 
Offline
Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 dec 2005 16:43
Berichten: 182
Woonplaats: Valkenswaard, Nederland
Hi Edwin,

I need some more details on the exact implementation of GSM 06.10 you are using for FRN so I can continue the development of the Embedded FRN Client.

Thanks,
Arno

_________________
Ciao,
Afbeelding Afbeelding

personal website - embedded RoIP client


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 feb 2014 01:12 
Offline
Member

Geregistreerd: 24 sep 2012 21:48
Berichten: 17
Arno schreef:
Hi Edwin,

I need some more details on the exact implementation of GSM 06.10 you are using for FRN so I can continue the development of the Embedded FRN Client.

Thanks,
Arno



Isn't it the embedded .so library or is there something new here?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 feb 2014 07:52 
Offline
Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 dec 2005 16:43
Berichten: 182
Woonplaats: Valkenswaard, Nederland
gmagill schreef:
Arno schreef:
Hi Edwin,

I need some more details on the exact implementation of GSM 06.10 you are using for FRN so I can continue the development of the Embedded FRN Client.

Thanks,
Arno



Isn't it the embedded .so library or is there something new here?


Probably. But I also need to know what settings he is using, cause I can't use that .so on an 8-bit microprocessor.

_________________
Ciao,
Afbeelding Afbeelding

personal website - embedded RoIP client


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 05 feb 2014 09:46 
Offline
Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 dec 2005 16:43
Berichten: 182
Woonplaats: Valkenswaard, Nederland
After reading a bit more about the different GSM codecs I'm guessing that FRN uses the Full-Rate (RPE-LTP) codec.
That codec uses 20-ms frames of 160 samples of 13-bits.
Rounding the numbers that would be about 2 bytes per sample, thus about 320 bytes per frame.
The FRN protocol definition talks about 325 bytes, so I'm guessing there is some overhead with meta information or something.
Can anyone confirm this?

_________________
Ciao,
Afbeelding Afbeelding

personal website - embedded RoIP client


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 05 feb 2014 09:53 
Offline
Member

Geregistreerd: 24 sep 2012 21:48
Berichten: 17
Arno schreef:
After reading a bit more about the different GSM codecs I'm guessing that FRN uses the Full-Rate (RPE-LTP) codec.
That codec uses 20-ms frames of 160 samples of 13-bits.
Rounding the numbers that would be about 2 bytes per sample, thus about 320 bytes per frame.
The FRN protocol definition talks about 325 bytes, so I'm guessing there is some overhead with meta information or something.
Can anyone confirm this?



I tried this too. There is a preamble of a few bytes that say data will follow, the index of the person in the room who sent it and the length? ? However it would not play when I pass it to an audioTrack.write ()


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 05 feb 2014 10:10 
Offline
Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 dec 2005 16:43
Berichten: 182
Woonplaats: Valkenswaard, Nederland
Citaat:
2 = DT_VOICE_BUFFER
Voip data will be send. First two bytes will be send containing the list index of the active client, then 325 bytes of encoded voice data will be send. The codec and audio format will be explained later.

Looks like the information you mention is not part of the "encoded voice data".

By the way, which language (and perhaps libraries) are you working with?

_________________
Ciao,
Afbeelding Afbeelding

personal website - embedded RoIP client


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 05 feb 2014 14:33 
Offline
Member

Geregistreerd: 24 sep 2012 21:48
Berichten: 17
Arno schreef:
Citaat:
2 = DT_VOICE_BUFFER
Voip data will be send. First two bytes will be send containing the list index of the active client, then 325 bytes of encoded voice data will be send. The codec and audio format will be explained later.

Looks like the information you mention is not part of the "encoded voice data".

By the way, which language (and perhaps libraries) are you working with?


I am coding with Eclipse for Android using their standard libs. What is your target platform.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 05 feb 2014 14:56 
Offline
Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 dec 2005 16:43
Berichten: 182
Woonplaats: Valkenswaard, Nederland
I'm writing code for the Arduino platform.
Currently I'm looking into libgsm, which is written C++ so it should be possible to port it to Arduino (which is also C++).

It looks like LinFRN uses this internally (via Audio::GSM, a Perl wrapper).
LinFRN passes chunks of 65 bytes of the 325 bytes of "voice data" to gsm_decode, which transforms it to PCM data apparently.
Note that LinFRN enables the GSM_OPT_WAV49 option.
I guess it's to tell the library that the data is using the .wav chunk format #49.

_________________
Ciao,
Afbeelding Afbeelding

personal website - embedded RoIP client


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 feb 2014 23:37 
Offline
Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 sep 2005 08:30
Berichten: 620
Woonplaats: Teteringen
Is dit voldoende info waar je mee vooruit kan?

Decoded format:
wFormatTag = 1;
nChannels = 1;
nSamplesPerSec = 8000;
nAvgBytesPerSec = 16000;
nBlockAlign = 2;
wbitspersample = 16;

Encoded format:
wFormatTag = 49;
nChannels = 1;
nSamplesPerSec = 8000;
nAvgBytesPerSec = 1625;
nBlockAlign = 65;
wbitspersample = 0;


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 apr 2014 14:00 
Offline
Member

Geregistreerd: 07 apr 2014 13:01
Berichten: 3
Hi guys,

I could do with some help please.

I'm logging into to the server and getting the OK response, but then as soon as I send RX0 (as stated in the docs) I get disconnected from the server.

Could someone please explain how to stay connected?

Thanks,

Matt


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling