Radiohobby.nl

Hét forum over radiocommunicatie!
Het is nu 25 sep 2023 20:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 okt 2021 15:17 
Member

Hoi, hallo ik ben nieuw op dit forum. Ik heb niet zo veel te melden, behalve dit qua radiohobby:

In 1984 toen ik op het Griekse eiland Syros woonde, kon ik vrijwel dagelijks FM stereo Turkse radio ontvangen. Ik denk dat de zender bij Izmir stond/staat. 220 km. Ze draaide toen een paar uur per dag westerse muziek. Leuk.

Gedurende de zomer maanden ontving ik ook radio Bagdad FM stereo. Zij draaide toen ook een paar uur per dag westerse muziek. Ook leuk. 1820 km.

Nou, dat waren mijn hoogtepunten. Mijn Akai AT-A301 tuner is na 39 jaar trouwe dienst, sinds een paar maanden met pensioen omdat Ziggo gestopt is met doorgeven FM via kabel.

Nu heb ik sinds drie weken een TechniSat 143 in huis. DAB en internetradio en nog wat mogelijkheden. En FM, maar die ruist nogal omdat de antenne een DAB antenne is. Maar ik ben blij met deze nieuwe ontvanger.

Ik woon in de Haarlemmermeer, en kan aan de zuidwest kant van mijn woning DAB kanaal 8A en 11A niet goed ontvangen want de zendmasten staan in Haarlem en Amsterdam, aan de Noord kant dus. Ik heb zo'n zelfgemaakte antenne van coax, 30 cm antenne, 22 cm en dan twee windingen met 5 cm diameter.

Hebben jullie nog tips?

Met vriendelijke groet,

Ron.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 nov 2021 19:03 
Hallo Welkom op het Forum. Dit forum is de laatste jaren helaas een beetje dood.

Ik hou me ook bezig met FM en dan met name de Ultralight deel van de FMDX Hobby.
Ik ben Momenteel in het bezit van een Sony XDR-S41D (DAB+ en FM) en een Sangean DT-250.
En DXen met de FM radio van de GSM gaat ook mooi.

En ik Experimenteer ook wel een beetje met DAB+

Leuk man Zomers de verre Zenders via Sporadische-E en met een de rest van het jaar met een Hogedrukgebied de Zenders via Tropo.

Mvg.

Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur