Zoals sommigen van jullie wellicht weten ben ik al een tijdje bezig met het bedenken van een nieuwe gateway interface.
Het idee was om een compacte, maar zo compleet mogelijke gateway te maken.
Na (redelijk succesvolle) pogingen om een board voor de Raspberry Pi te maken, bedacht ik me dat het nog beter moest kunnen.
Het protocol voor een gateway is niet bijster ingewikkeld, aangezien verschillende zaken (zoals de chat bijvoorbeeld) genegeerd kunnen worden.
Ik vermoed dat het dan ook prima te doen is om dit op het Arduino platform te implementeren.
Dit is dan ook iets dat ik binnenkort wil gaan proberen.
Het grote "probleem" is echter de GSM 06.10 codec: audio moet gecodeerd en gedecodeerd worden.
Hier voor zal dus een losse IC nodig zijn (bijvoorbeeld een DSP), echter heb ik zelf nog geen ervaring met deze tak van de elektronica.
Dat is dan ook een van de redenen dat ik dit topic open, want wellicht dat sommigen hier wel suggesties hebben hiervoor.
Als dat allemaal lukt is het in de toekomst hopelijk mogelijk om een gateway op te zetten met enkel een embedded systeem en een portofoon. Netwerkkabel (eventueel ook voor de stroomtoevoer) in het embedded systeem en gaan met die banaan!