Heee Gert Jan,
Weer op zoek naar een nieuw speeltje?
Ik heb ook de BC125AT gehad (USA-versie) maar inmiddels weer verkocht.
Gevoeligheid is gelijk aan de UBC3500XLT, goed gevoelig en hij lijkt een tikkie beter bestand tegen intermodulatie. Audio is ook oke, kan redelijk luid (360mW volgend de specs) en klinkt wat helderder dan de 3500 (overigens zit hetzelfde kleine speakertje erin).
Close call werkt uitstekend, zeker op VHF-H beter dan de 3500XLT
Weer "ouderwets" 10 banken van 50 kanalen is soms ook wel prettig i.p.v. het dynamische geheugen van de 3500 waar het lastig is snel een frequentie terug te vinden.
Grootste voordeel het mooie grote, duidelijk afleesbare LCD display
Speelduur is ongeveer 5 uur, er gaan dan ook maar 2 AA-tjes in i.p.v. de 3 van de 3500xlt.
Een groot nadeel vond ik toch het niet kunnen veranderen van de stapgrootte in zowel zoek- als channelmode ligt deze vast. De Europese versie heeft een beter passend bandplan voor NL maar in de UHF bijv. wordt zowel de 10, 12,5 als 6,25 KHz gebruikt, dus zit je er altijd wat naast.
Verder vond ik dat het apparaat wat traag reageert op de toetscommando's; wanneer je bijvoorbeeld de lock-out toets indrukt duurt het bijna een seconde voordat het het kanaal daadwerkelijk uit staat.
De scansnelheid is met 80ch/sec iets trager dan die van de 3500, maar nog altijd sneller dan andere merken. Als laatste minpuntje had ik wat last van slechte spiegelonderdrukking: mobitex frequenties in de 424 MHz kwamen ook door op de 466 MHz.
Hier nog een filmpje van mijn (EX)emplaar:
http://www.youtube.com/watch?v=XKsnpHSeExI&feature=em-upload_owner