Radiohobby.nl

Hét forum over radiocommunicatie!
Het is nu 13 okt 2024 15:15

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Baofeng BF-888
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 apr 2013 16:17 
Member

Deze week heb ik de Baofeng BF-888 die ik bij de 409 shop besteld heb, ontvangen. http://www.409shop.com/409shop_product.php?id=107191
Het is een 16 kanaals UHF porto`tje 400-470Mhz wat via software geprogrammeerd kan worden.
We hebben de porto aan de spectrum-analyzer gehangen en het signaal is verbazend schoon, nergens ongewenste pieken te zien. Keurig.
De output zou volgens de spec`s 3 watt bedragen maar bij 1,95 watt is de koek op. Wat overigens geen probleem is.
Het gaatje van de microfoon is erg klein en je moet echt recht in de microfoon praten, de modulatie is overigens gewoon goed. Optie is misschien het gaatje in de behuizing iets groter te maken (3mm ipv 1,5)
De accu is een 1500Mah Li-Ion, en kan makkelijk 2 dagen mee bij stand-by.
Het setje wordt geleverd met een oortje, draagkoord en tafellader.
Er zitten nog wat andere toeters en bellen op waar je eigenlijk niets aan hebt.
Jammer is wel dat de software erg gebruiks-onvriendelijk is en je je daar echt even in moet verdiepen. Je kunt er wel een shift en TQ in programmeren.
Voor omgerekend 18 euro (incl. verzenden), heb je er een heel leuk porto`tje aan.

Mvg Ron

Bearcat UBC3500XLT * Bearcat UBC280XLT * Bearcat UBC785XLT * Baofeng UV-5R * Baofeng BF-888S * Sirio discone * "Slappe Arnold" * Diamond X30 * Diamond X50 * Diamond SRH771 * Diamond RH779 * Nagoya UT-308 UV

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Baofeng BF-888
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 apr 2013 07:24 
Member

Ron 01 schreef:
Voor omgerekend 18 euro (incl. verzenden), heb je er een heel leuk porto`tje aan.

Ongelofelijk, hoe kunnen ze het ervoor doen. :shock:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 apr 2013 19:17 
Member

Discriminator schreef:
Ron 01 schreef:

Ongelofelijk, hoe kunnen ze het ervoor doen. :shock:

Nog even en je gooit hem weg als de accu leeg is omdat opladen duurder is.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 sep 2014 16:11 
Member

Hallo,

Ik heb ook een setje BF 888S aangeschaft van pofung dat is hetzelfde als die boafeng.
Het audio klinkt erg goed en ze zijn robuust.
Alleen de ontvangst is ronduit slecht. Ik woon 1,5 km van de repeater Rotterdam en ik krijg m alleen binnen als ik onder een bepaalde hoek voor het raam ga staan.
Open drukken is geen probleem dat hoor ik via een andere porto en die krijgt m gewoon goed binnen.
Ik vraag mezelf af of er meer zijn die die bf 888s doof vinden.
Misschien heb ik wel gewoon toevallig 2 slechte.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 sep 2014 22:58 
Member

PD9AVB schreef:
Hallo,

Ik heb ook een setje BF 888S aangeschaft van pofung dat is hetzelfde als die boafeng.
Het audio klinkt erg goed en ze zijn robuust.
Alleen de ontvangst is ronduit slecht. Ik woon 1,5 km van de repeater Rotterdam en ik krijg m alleen binnen als ik onder een bepaalde hoek voor het raam ga staan.
Open drukken is geen probleem dat hoor ik via een andere porto en die krijgt m gewoon goed binnen.
Ik vraag mezelf af of er meer zijn die die bf 888s doof vinden.
Misschien heb ik wel gewoon toevallig 2 slechte.

Nou ik ben er achter....
Die porto's zijn op zich niet slecht, alleen het probleem zit hem in dat ik dichtbij de zendmast hier in Rotterdam waalhaven zit en die signalen die daar vanaf komen zorgen ervoor dat die porto's over zijn nek gaan.
Ik ben erachter gekomen toen ik ze meenam naar een vriend om te kijken of het met andere software beter zou werken.
Ik reed naar Spijkenisse en daar drukte ik in de auto op een rubberduck de repeater van Rotterdam open.
Op de terug weg reed ik langs de zendmast van de waalhaven en daar hoor ik de repeater met geen mogelijkheid zowel op de rubberduck niet als met mobiel antenne.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 sep 2014 12:16 
Member

Men had het over de gebruiksonvriendelijk software..
Ik gebruik voor mijn baofeng CHIRP die kan meerde modellen aan .
Geen optie om die te gebruiken ? Je moet wel de origineel driver gebruiken maar dan in stelen met CHIRP . Er van uit gaand dat die jou porto dan ook aan kan .

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 okt 2014 13:24 
Member

Heb er ook eentje binnen. Met als extra erbij besteld een keelmicrofoon.
Doel van het speeltje is gebruiken in het bos op de mtb. Zo kan je de groep beter begeleiden, door alle begeleiders hiermee uit te rusten.
Voor test even pmr erin, volgens kenwood programering en op kanaal 16 de repeater pi2nos. Vanuit veenendaal, op zolder, de repeater wel open. Krijg wel door dat de zwaai te smal is ( ja staat op wide) en hierdoor erg zachte en dunne modulatie. Met ingebouwde mic en met keelmic.
Met speelgoed pmr gaat het prima (conrad pocket comm double pmr en lpd)
Even wachten op het tweede exemplaar en testen in het bos.

Is er bij iemand een afregel of modificatie bekend om zwaai bij te trekken? Kan daar nog niks over terug vinden op ons mooie internet.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur