Radiohobby.nl

Hét forum over radiocommunicatie!
Het is nu 09 dec 2023 21:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Review Motorola TLKR T7
Ongelezen berichtGeplaatst: 26 sep 2008 13:31 
Member

Motorola komt eind september 2008 met een nieuwe telg uit de TLKR serie. Naast de voordelige TLKR T3 en de complete TLKR T5 is de TLKR T7 een logische uitbreiding van de TLKR familie. Het meest opvallende verschil met de vorige TLKR modellen is de uitstekende antenne die voor een groter bereik moet zorgen. Ook is de TLKR T7 is voorzien van een handig draagoog waardoor de portofoon makkelijker is mee te nemen en snel te gebruiken is. De TLKR T7 kent een aantal functionaliteiten die het gebruik van deze portofoons in groepen simpel maakt.

De TLKR T7 heeft de mogelijkheid tot het oproepen van een enkel persoon in een groep, zonder dat de rest van de gebruikers dit hoort. Ook kunnen er namen toegewezen aan een bepaalde groep gebruikers. Op deze manier kunnen ontvangende partijen nog makkelijker zien van wie het bericht afkomstig is. Ook kan er als groep op een makkelijke manier overgeschakeld worden op een ander kanaal door middel van de Auto Channel functie. Dit kan handig zijn als er op een kanaal veel storing aanwezig is.

Andere functionaliteiten van de Motorola TLKR T7 zijn een trilsignaal, een batterij indicator en een toetsbeveiliging. De TLKR T7 wordt geleverd in een set van 2 portofoons, 2 accupacks, 2 riemclips en een dubbele lader.

Onze ervaringen waren dat de TLKR T7 kwa bereik net iets beter presteert dan de T3 en T5 portofoons. Ook werkt de room monitor functie op de T7 beter. De microfoon slaat sneller aan ten opzichte van de TLKR T5. Toch kan in geval van een babyfoon oplossing beter voor een ander model portofoonset worden gekozen.

Al met al is de T7 een leuke aanvulling in de TLKR serie. Toch denken wij dat de set misschien minder snel voet aan de grond zal krijgen door de Motorola XTR446 portofoonset, die voor vrijwel dezelfde verkoopprijs inclusief headsets verkrijgbaar is.

Afbeelding

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 26 sep 2008 18:12 
Moderator

walkietalkie schreef:
Toch kan in geval van een babyfoon oplossing beter voor een ander model portofoonset worden gekozen.

Kan je dit nader omschrijven?
Ze zien er leuk uit trouwens.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 29 sep 2008 07:57 
Member

De babyfoon functie (room monitor functie) van de TLKR T7 slaat niet snel genoeg aan waardoor de ouder berichten kan missen.

Wij hebben al ervaringen met andere portofoonsets die beter presteren op dit vlak.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 mei 2010 09:26 
Member

Dank voor deze duidelijke website!

Ik wil deze portofoon aanschaffen voor (zomer)vakantiedoeleinden (wandelen, winkelen, strand) en urban fotografie. Aangezien ik op vakantie niet mijn babyfoon wil meenemen, vroeg ik me af hoe je bevindingen na 2 jaar zijn en welk alternatief dan beter zou zijn? Prijsklasse waarin ik zoek (100-150 euro voor 2 incl laders).

Alvast bedankt

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur